torsdag 13. desember 2012

Ukas foto (44)

Trine skriver om bildet:
Her har jeg tatt et bilde av hunden til kjæresten min. Vi gikk tur rundt Edlands vannet, og stoppet for å ta en pause. Ideen bak dette bildet er at jeg ville ta et bra bilde av hunden med en fin bakgrunn, og jeg føler at jeg fikk til dette. Hunden står sentralt i bildet, vil si at det er det gyldne snitt. Lyset her er rolig, naturlig og skaper kontraster mellom lys og mørk. Bildet hører til kategoriene lys og komposisjon. I bakgrunnen ligger det en planke, den skaper dybde i bildet, og det skapes en helhet. Her har jeg også lært bruken med blenderopning, selv om det ikke ble helt som det skulle bli. Det var meningen at bare hunden skulle bli skarp og klar og resten uklart, men både på høyre og venstre side av hunden ble bakken klar. Selv om dette skjedde likte jeg bildet og fargene. Kameraet som er brukt: Canon IXUS 220HS. 
Innstillingene
 som er brukt: Lukkertid 1/200, blenderopning 5.6, eksponering -2/3, ISO 100.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar