torsdag 17. januar 2013

Ukas foto (50)


 
Lynn Louise skriver:
Portrettet er av meg selv. Dette er tatt med min iPhone 4s, og er satt sammen av 2 forskjellige bilder, og sammen med Photoshop har jeg kunnet lagt på hår og snø ved hjelp av penslene som man kan velge.
Ideen var å få et dramatisk portrett med en slags mystisk stemning med de fargene som er valgt. Alle fargene er kalde og derfor blir bildet mer mystisk og holder mer avstand fra deg og blir mer fjernere, som skaper interesse.
Komposisjonen er av ansiktet mitt forfra, og bildet er ganske så symmetrisk, bortsett fra håret som går i alle retninger.

Det er mye lys i bildet og derfor lite kontraster, men det meste av lyset kommer ovenifra, mest fra venstre.
Jeg har lært at et enkelt portrett som blir tatt med en mobiltelefon ofte kan bli til et dramatisk og flott portrett i Photoshop

ISO: 125 & 50 Blenderåpning: 2,4 Lukkertid: 1/663 & 1/1727

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar